כאשר חקר השוננה הוא מצומצם יותר מאשר אי ציות באופק

עברית חדשות אסלאמיות, טנג'ונג ענים ירושלים - חדשות צפופות השבוע על סירוב נוכחותה של אוסטאץ ח'אלד בסלאמה בסורבאיה. כאשר הועבר למקומות אחרים בסידוארחו, זה עדיין נדחה על ידי קבוצה של ארגונים מקומיים.

כל כך עצוב.

פתאום נזכרתי בצ'אט שלי עם נהג סע לרכב כשחזרתי הביתה לבליקפפן לפני מספר חודשים. נהג מונית מקוון שהסיע אותי מאזור סובב את הלוח המערבי לשדה התעופה.

"אני יכול לשאול אותך שאלה, מתגעגע?" הוא ביקש לפרק את הבוגרת שלי שתתפצל שוב מארץ הלידה.

"כן אדוני."

"מה האם של האיסלאם?"

אני מחייכת. השאלה עד כה אופיינית לאנשים של בליקפאן שלא אוהבים שיחות חולין, כמוני.

"אל תכעס, גברתי. אז הסיפור הוא שיש לי בני נוער, כיתה 2 מדראסה צאנאוויה, ילד. הוא תמיד מתפלל במסגד. אפילו השחר הוא חובה. פעם הוא היה מאחר יום אחד, ולא הלך למסגד. כל היום הוא הזיז. ראה אותו מסתובב ככה עם חבריו, בערבי שבת בבית. רובם רואים טלוויזיה או מאזינים לרדיו. אני מודאג, "מר דרייבר המשיך את הסיפור.

"איפה הבעיה אדוני?"

"אני חושש שהוא ילך שולל כמו החדשות בטלוויזיה."

אה קבלו כבר את הנקודות. העניין הוא שהתקשורת במדינה זו הצליחה להרוס את הדימוי שלפיה "ילדי המסגד" זהים למטרה של בתי הספר האסלאמיים הקיצוניים.

"אני רוצה שהילד שלי יהיה כמו פעם. זה בסדר להיות מעט עקשן לדעת את משמעות החיים. לעשן, להשתכר, לצאת, זה נורמלי, השם הוא גם ילד צעיר!"

... התקרית בסוראבאיה גרמה לכעס שלי לדגדג. כיצד יכול לימוד הסאננה מפחיד עוד יותר כאשר אירועים אחרים שמריחים חוסר מוסריות סליאוורן בבאלחו השונים בסורבאיה ...

המום? אני לא מופתע מדי לשמוע את קוראטאן של האב. אז תזכרו את הסרט שצפיתי ב להסתיר -להסתתר עם החברים שלי בתיכון. פאי אמריקאי עשה זוהר. למרות שהוא עמוס בפופ ועטוף באורח חיים חופשי אמריקאי טיפוסי, הסרט ממחיש בבירור את דאגותיהם של הורים שחרדים מכיוון שילדיהם עדיין בתולים, למרות שהוא מתקרב ליל הנשף (מסיבת סיום התיכון). אפילו בסצנה אחת המתוארת היה הורה אחד שסיפק סרטוני פורנו כדי לעורר את ילדיהם.

כזה הוא הבושה לחיות חיים מוסריים ו"נורמליים ".

נכון! נראה דומה? הגענו לגיל בו העולם החל להתהפך.

אחד מבני דודי שישב בבית הספר התיכון הציבורי הטוב ביותר בג'ומבנג, גם "קיבל" את אותה התלונה. אמו התראיינה למורה לחדר הבית על מכנסי בן דודי הלא שגרתיים. גם על דחייתו ויחסו הביקורתי לפעילות בית ספרית שלדעתו לא התאים לסונה.

כל המורה לחדר הבית שידרה על כמה 'שונה' בן דודי המתבגר מנערים אחרים שהם בני נוער עיליים צעירים ועכשוויים.
*
התקרית בסוראבאיה גרמה לכעס שלי להדביק. כיצד יכול לימוד הסונה להפחיד עוד יותר כאשר אירועים אחרים שמריחים חוסר מוסריות seliweran בבאלחו השונים בסורבאיה. מדור הרקדנים במועדוני לילה שונים, דיונים על פלורליזם כל כך קרוב לקומוניזם, אירועים יוצאים עטופים בקמפיינים נגד עזרים וסמים שכל כך אמיתיים לתמוך בלהט"בים ואחרים.

למעשה, ארגונים אלה רגועים. חוסר ציות מרגיש מקובל יותר מחקר הדווה שבאמת דן יותר בסוגיות מוסריות.
*
ככל שהעולם מתבגר, האיסלאם הולך ומאתגר יותר ויותר. נושכים חזק עם טוחנות. החזק חזק, למרות שהחום הוא כמו להחזיק גחלים חמות. שיהיה זר. כי תמיד יש אלוהים.
Share on Google Plus

About RBNS Movie

זהו תיאור קצר בגוש המחברים אודות המחבר. אתה עורך אותו על ידי הזנת טקסט בשדה המידע הביוגרפי בחלונית מנהל המשתמש.

0 comments:

Post a Comment